Zdroj: www.audi.com

Audi Q5. Konzervativní, ale velmi stylový majestát

Konzervativní, ale velmi stylové. Přesně proto mají lidé rádi Audi. Model Q5 stojí přesně mezi malou Q3 a obří Q7. Pokud tedy někdo touží po elegantním SUV, které je velikostí tak akorát, ale přitom plné nejmodernější techniky, musí ho nová generace Audi Q5 zaujmout. Premium SKI auto otestoval v zimních podmínkách.


Pozor, v zimě se cesta neudržuje. Jindy by vás ta cedule mohla vystrašit, když ale sedíte v novém Audi Q5, může vás maximálně potěšit. Tady si někdo užije! A to i přesto, že druhá generace oblíbeného SUV, jehož první generace se prodalo 1,6 milionu kusů, vypadá s paketem S line spíš jako sportovní SUV než offroad.

Test na horské cestě

Vyzkoušeli jsme auto na jedné z nejdrsnějších cest v Lužických horách, která bývá v zimě často neprůjezdná. Strmé stoupání na lesní cestě z Chřibské do Falknova bylo ještě v pohodě. Auto drželo motor v nízkých otáčkách a ochotně si prokousávalo cestu vzhůru. Pohon zadních kol se nově zapojuje intuitivně, což prý ušetří až půl litru paliva na sto kilometrů.

Jakmile jsme se dostali na cestu, která se ztrácela v lesním průsmyku, šlo do tuhého. Před námi dvě dost hluboké koleje od traktoru. Co když 4,66 metru dlouhé 1,8 tuny těžké auto položíme na břicho? Nedávno tu jedno z lesní cesty tahali hasiči…

Až 24,5 cm světlé výšky

Světlá výška sice oproti předešlé generaci ztratila centimetr, ale stále jsou prahy 20 centimetrů nad vozovkou. A třebaže jsme podvozek opravdu položili do sněhu, auto jej díky své síle a chytrému dávkování točivého momentu v režimu offroad jen hrnulo před sebou. V testu zdejších hor obstálo auto s legendárním pohonem všech kol Quattro na jedničku.

Zákazníci mají ale možnost auto zvednout ještě výše, až na 24,5 centimetru. Pokud si ke svému podvozku s adaptivními tlumiči připlatí za vzduchové odpružení. To reguluje výšku vozu v pěti krocích podle stylu jízdy. Kompresor mezi zadními koly vzduch pumpuje do zásobníku pod sedačkou řidiče.

Nevyzývavé, přitom majestátní

Druhá generace sice na první pohled vypadá jako po faceliftu, ale kdepak. Je to zcela nové auto. A design? To je prostě nové – ostré, nevyzývavé, a přitom majestátní. Spíš než nabubřelost typickou pro SUV vzbuzuje pocit lehkosti kupé. Přitom má 550litrový kufr a plno místa pro posádku! Vyzkoušeli jsme řadový čtyřválcový nafťák se vstřikováním common-rail a turbem – výkon 190 koní a maximální točivý moment 400 Nm byl pro naložené auto akorát.

Průměrně si vzal osm litrů, ale přece jen postrádal dynamiku. Lépe na tom jistě bude šestiválcové TSFI s 354 koňmi. Základní cena naší testované motorizace je 1 255 000 korun.

Text: Petr Holeček

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Nehodnoceno)
Loading...

Mohlo by Vás zajímat

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas Ok